Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Bemutatkozás

Ha az alkonyt nézzük, senki sem mondja: egy kicsit több narancs kellene a felhőtakaróhoz és egy kicsit több rózsaszín a jobb oldalon… A naplementék egyik nagyszerűsége, hogy valamennyi egyedi. Az ember engedi őket azzá válni, amik. Ha meg tudjuk engedni a gyereknek, hogy azonos legyen önmagával és barátunk legyen anélkül, hogy megkísérelnénk őt „felsőrendű tudásunkkal” megreformálni vagy megváltoztatni olyanra, amilyennek mi képzeljük, akkor átélheti „az egész életre szóló tanulásért” folyó emberközpontú nevelés kimagasló élményeit…

Harold C. Lyon
Kóka, intézményünk telephelye Budapesttől keletre található az Alsó-Tápió völgyében. Óvodánk a falu központjában működik, könnyen megközelíthető. A szomszédjában található az Általános Iskola és a Művelődési Ház is, ahová rendszeresen visszük gyermekeinket előadásokra, különböző rendezvényekre.

A kisdedóvót 1914-ben Gróf Pálfy Pálné, született Károlyi Geraldine alapította, ő biztosította az épületet és felszerelést a gyermekek számára. Ebből is kitűnik, hogy milyen régi épületről van szó. Először két keresztes nővér gondozta, két elkülönített csoportban a fiúkat és a lányokat.

Intézményünkben jelenleg 7 csoportban működik oktatás-nevelés.
Jelenleg két elkülönített épületben vannak elhelyezve a csoportok. A „felső” épületben, három csoportban, az „alsó” épületben négy csoportban vannak elhelyezve gyerekek. Az intézményben melegítő konyha működik.

Nevelőtestületünk a Tevékenységközpontú Pedagógiai programot adaptálva, és annak pedagógiai elveivel azonosulva működik, és ennek mentén igyekszik fejleszteni a gyermeki személyiséget.
„Ez a pedagógiai rendszer, nevelés-, és gyermekközpontú, amely tevékenységeken keresztül, és a tevékenységek által történő nevelést tekinti alapvető feladatának.” (Pedagógiai program)

A gyermekekre koncentrálva fogalmazzuk meg tennivalóinkat. Tudatosan, tervszerűen végzett óvónői munka, sokfajta gyermeki tevékenység, játék, jó hangulatú ritmikus, zenés mozgás jellemzi napjainkat, ahol gyermekeinknek igazi gyermekkoruk van, ahol a fejlesztés lehetősége az óvodai tevékenységrendszer egészében zajlik.
Differenciált személyiség-fejlesztésünk során elsődleges szempontunk: Minden gyermeknek önmagához képest kell fejlődnie!

Ennek megfelelően gondoskodunk:
  • A gyermeki szükségletek kielégítéséről.
  • Az érzelmi biztonságot jelentő, derűs légkör megteremtéséről.
  • A testi, a szociális és értelmi képességek egyéni és életkornak megfelelő fejlesztéséről.
  • A gyermek közösségben végezhető sokszínű tevékenységéről, a mással nem helyettesíthető szabad játékról.
Igyekszünk mindennapjainkat ebben a szellemiségben megélni és az ide járó gyermekeknek élményekkel teli és szeretetteljes óvodai éveket biztosítani. Törekszünk arra, hogy a családi nevelést kiegészítve, az egyéni képességekre és adottságokra építve, komplex módon valósítsuk meg a Programunkban foglalt célokat, feladatokat.

Óvodánk a Tápió vidékén helyezkedik el, ezért próbáljuk ezeket az adottságokat kihasználni. 2009-ben csatlakoztunk az Országos Madárbarát Óvoda című programhoz. Az MME helyi csoportja madáretetőket, odúkat helyezett el az óvoda udvarán és kertjében, így a gyerekek tevékenyen részt vesznek az itt élő madárfajok megfigyelésében, gondozásában.
Mivel az óvodás gyermek jellemző sajátossága az érzelmek dominanciája, igyekszünk minél több olyan helyzetet teremteni, hogy a gyermekek közel kerüljenek a természethez.

A Tevékenységközpontú óvodai nevelés program választásával az itt dolgozók meggyőződése, hogy a tevékenységek által nevelődő gyermek felnőve aktív részese lesz saját természeti és társadalmi környezete kialakításának.
Valljuk, hogy pedagógusként kulturális és erkölcsi érték közvetítését is gyakorolnunk kell a gyermekek és embertársaink felé.